Finaste dagen..

Finaste dagen i mitt liv i Lördags och det var inte ens mitt bröllop, det säger ganska mycket om hur fint bröllop min syster och hennes man ordnade. Tillsammans med släkt och vänner.. Det var en helt fantastisk dag och hur kul som helst att vara tärna. Galet nervöst precis när vi skulle gå in i kyrkan. Olof och jag skakade båda två. Mitt hjärta har aldrig slagit så fort, men det var en härlig nervositet på något sätt. Jenny var också lite nervös så klart, Erik var lugn som vanligt. Allt gick väldigt bra iallafall. Erik & Jenny var så otroligt fina.

Efter vigseln åkte vi iväg och fotade. Jag var fotograf och det blev väldigt många fina bilder. Hade med mig Anna-Kajsa, Nina & olof som hjälpte till med stylingen och kollade att allt såg bra ut. Jättebra för då kunde jag lägga all konsentration på ljus och ja allt som ska hållas koll på.. Fick iallafall väldigt många bra bilder som jag snart ska sätta igång att jobba med och sedan visa en del utav dom här.

Efter fotograferingen åkte vi till mottagingen som var hemma hos Jenny & Erik. Där stod alla och väntade på brudparet. Det blev en bröllopsskål och lite mingel innan vi fortsatte ner i ladan för fortsatt mat & fest.
Eriks vän var Toastmaster och han gjorde ett otroligt bra jobb.
Allt var så bra, ett perfekt bröllop helt enkelt. Så kul att se Jenny & Erik så lyckliga och alla andra runt om så klart.
Det hölls så många fina tal också. Gick inte alltid att hålla tårarna tillbaka. Var likadant under vigseln. Så fort jag kom in i kyrkan blev jag blödig. Stod där fram och snyftade, men det är väl inget fel med det? Tycker det hör till. När jag sen kollade ner på mamma & pappa som satt där och grät blev det inte lättare att hålla tillbaka tårarna.
Underbar solosång bjöds det också på. Niklas Abrahamsson, en vän till familjen som precis gått ut Balettakademin i Göteborg sjöng så otroligt fint. Ville bara höra mera mera mera! Ni anar inte vilken röst han har. Världsklass talar vi nu!

Festen fortasatte långt in på småtimmarna, alla dansade och hade hur kul som helst!
Även bröllipsvalsen gick bra för mig & Olof. Det var tom riktigt kul!

Lovar att det kommer bilder lite senare. Idag eller imorgon vi får se.
Fick förresten jobbet på RnD så nu är det inget städ för mig längre, underbart!!
Har en riktigt skön vecka nu. Ledig idag och imorgon. Jobb på onsdag sen ledig torsdag. Sen jobb hela helgen. Så skönt med varierande tider såhär. Sov till elva idag och det har inte hänt på evigheter. Känner mig utvilad nu, har även hunnit med att fixa lite här hemma idag. Sorterad garderoben nu är det bara byrån som också behöver sig en genomgång. Får se om jag gör det imon.
Ikväll ska jag & Nina sätta igång med träningen. Känns jättebra att äntligen ha orken, tiden och framför allt lusten.
Äntligen ärjag tillbaka till det lite mer glamorösa livet. Allt är glamoröst och man jämför med mitt gamla jobb!
Livet är skönt nu!

Tack för en fantastisk helg alla ni som var med!


2009-08-03 14:27:28 Vardagligt Permalink


Kommentarer
Postat av: Liii

Åh vad kul att du fick jobbet! Jag sa ju det! :D Grattis!

2009-08-04 @ 00:05:33
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: johanna

Gud vad kul! Härligt att bröllopet var så fint. Grattis till jobbet! Måste kännas skönt.:)

2009-08-05 @ 20:01:18
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Härligt hjärtat!

Du var så underbart vacker du också på Bröllopet!

Tack för en härlig och mycket intensiv helg.

Kram

2009-08-06 @ 09:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback