Myshelg!

Nu har mamma och pappa precis lämnat mig, känns lite tråkigt men jag klarar mig:)
Har haft en supermysig och ganska intensiv helg, blir ju så när man vill hinna med så mycket som möjligt.

I fredas var vio på stan och det blev en del shopping, tack!! Sen skulle jag iväg och jobba några timmar. När jag kom hem var det dags för finmiddag med hela familjen sen bara mys.
Igår var vi på ikea, kollade kök till sommarstället som håller på att renoveras för fullt. Längtar till sommaren ännu mer bara för det. Härliga dagar på sturkö, det är fina grejer det!
Provade ut en säng till mig igår också, till flytten i april. Mamma och pappa tyckte att jag skulle ha en 1.40 säng "ja visst" sa jag då. haha! kommer kännas grymt stort ju. Men faktist lite onödigt att köpa en 1.20 för det blir trångt i framtiden..

Kvällen igår var bäst!! Var på en föreställning på Balettakademin, en vän till familjen som pluggar till musikalartist där, det var helt fantastiskt!! Så otroligt duktiga!!
Var James Bond tema, grymt bra musik och dans. Det bästa av allt var att "Bond" kom fram till min plats, tog min hand och sjöng för mig, det var magiskt!! haha Lite småkär blev jag! Sen satt jag och njöt extra mycket under hela föreställningen.
Men helt otroligt vad duktiga dom är. Kommer säkert bli nått stort av Niklas i framtiden. Hoppas verkligen det.
När vi skulle köra hem sen var det snöstorm och hur halt som helst på vägarna tydligen. Vi och bilen framför oss körde i max 50 och plötsligt börjar bilen framför oss snurra runt på vägen, flera varv. Det var så hemskt. Jag såg framför mig hur ambulanser kom till platsen och allt.. Men som tur va fick han kontroll över bilen igen och vi båda körde vidare. 30sek efter kom de en galning och körde förbi i hög fart. Hade han kommit en minut tidigare hade det varit kört för oss alla.
Var riktigt skakad efter detta men vi kom hem välbehållna tillslut. Tur det!!


Har iallafall varit underbart att ha mamma och pappa på besök, känns verkligen som man bor här då, när man promenerar genom stan tillsammans. Fast på något konstigt sätt känns det som man är på semester. Hm?! Konstigt det där.

Just nu är jag hundvakt åt lilla Ester, den lilla tönten kan ju inte vara själv en minut. Jenny och Erik är på bröllopsmässa. Jag skulle eg till stan och fika vid två men fick skjuta på det en timma, och det gick tydligen bra:) Mysigt med fika!

Kanske ska göra thaipannkaka nu innan om jag orkar, vi får se.


Jenny och Niklas efter föreställningen

Ha en bra dag!

2009-02-22 12:29:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Amanda

Aw myys helg! Vill också gosa med mina päron!

Du har hunnit med mycket min vän underbart ju :D

Imon är de jobb igen uscha buscha! <3<3

2009-02-22 @ 13:20:09
URL: http://amandakrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback